lördag 12 januari 2013

Min upptäckt är ännu större än störst

För sjutton år sedan gjorde jag en upptäckt som var större än något jag upptäckt hittills. Den var också större och hade större konsekvenser på varje människas liv, ja varje atom i universums korta liv än jag kunde tänka mig. Upptäckten förvandlade mitt liv och förändrade det från ett liv som jag levde utan mål och mening till ett härligt liv fullt av mål och mening.

Jag hittade skapelsens urprung, forstod dess mening och varför hela universum blev till.

I ett nu blev jag medveten om att jag vandrat på fel vägar när jag inte gjorde det som jag var skapt till av den som skapat mig. Jag hade ett kall på mitt liv som jag blev medveten om och som jag i ett nu förstod. Hela universum har nämligen ett syfte och en mening. Varje elementarpartikel i universum är räknad och finns där för ett specifikt syfte. Du och jag består av dessa partiklar och vi har blivit skapta för detta syfte.

Vi är skapta av en extern kraft större än universum självt, en kraft som när en man frågade vad den skulle kallas så beskrev den sig själv som, den som var, den som är och den som kommer. Alltså en evig kraft. Jag kallar den för Gud helt enkelt. Guds syfte med universum är kärleken. Han älskar dig och vill också att du ska älska honom men det är frivilligt. Jag upptäckte detta för sjutton år sedan och gav mitt liv till Honom och då när jag gav bort mitt liv så fick jag det eviga livet i härlighet som gåva. Gör det du med

Relaterat:

Astronomer har hittat det största som finns

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kom ihåg; Inga svordomar eller hädelser. Skriv bara sådant du tror min mormor skulle godkänna. Du är välkommen att kritisera så länge du håller dig borta från personangrepp.

Böneämnen är välkomna. Förslag på förbättringar är välkomna. Klagomål är välkomna. Konstruktiv kritik är välkommen. Du är välkommen!